Bestilling
På Vinomani.dk kan du bestille alle de varer, som findes på vores hjemmeside. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du altid velkommen til at kontakte os på info@vinomani.dk. Webshoppen opdateres løbende.
Alle priser på sortiments vine i shoppen er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Vine i skatkammeret er differentieret mellem vine inkl. moms samt vine solgt som brugtmoms.
Når du handler på Vinomani.dk, indgås aftaler på følgende sprog: Dansk.
Betaling
På Vinomani.dk kan der betales med:
– Dankort
– Visa Dankort
– Visa Electron
– MasterCard, Visa, Maestro, JCB, Diners og American Express
– Mobilepay
– Viabill
Der tages IKKE gebyr ved betaling fra Vinomani’s side, kun standard kort-gebyrer til udbyderen.
Betales med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr., når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.
Data, du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Vinomani eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Vinomani’s lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
Du kan IKKE forudbetale med konto-til-kontobetaling. Du kan kun betale med betalingskort, idet denne betalingsform giver dig de bedste forbrugerrettigheder, da du kan få dine penge igen, hvis du går ned til dit pengeinstitut. Du kan få tilbagebetalt pengene, hvis:
– Du ikke har modtaget varen.
– Du har været udsat for et misbrug af dine kortoplysninger.
– Du har fortrudt købet, inden du har modtaget varen ved fx. at nægte at modtage den eller undlade at afhente den på posthuset.
– Der er trukket et højere beløb, end du havde godkendt ved bestillingen
Force Majeure
Vinomani er ikke ansvarlig for forsinkelse eller for opfyldelse af nogen af sine øvriqe forpligtelser over for kunden, såfremt forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes forhold uden for Vinomani’s direkte kontrol, eksempelvis i tilfælde af strejke, fragtproblemer, leveringssvigt, uheld eller uforudsete omstændigheder hos Vinomani’s leverandører eller fragtførere. I sådanne tilfælde udskydes leveringstiden og Vinomani’s opfyldelse af øvrige pligter, indtil dette kan ske uden hindringer.
Tastefejl
Der tages forbehold for tastefejl og lignende på Vinomani.dk i.f.t. tekster, priser etc.
Klagemuligheder
Du er altid velkommen til at kontakte os på mail eller telefon, hvis der er noget i forbindelse med et køb du ikke er tilfreds med. Skriv til os på info@vinomani.dk eller ring på telefon +45 3020 6004.
Som forbruger har du også altid mulighed for at indgive en klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os, til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@vinomani.dk
Generelt